marți, 23 august 2011

Pete & Pistrui

    Majoritatea persoanelor cu ten acneic,avem probleme si cu petele/urmele sau chiar cicatricele lasate de aceasta.Deoarece am vazut un interes sporit pentru petele aparute pe ten si diferite intrebari adresate de voi la care nici eu nu am putut raspune,m-am interesat putin pe net si iata ce am gasit:(sursa-util21.ro) :

 Remedii pentru atenuarea sau indepartarea petelor de pe piele:
  • Se unge pielea patata cu unguent de rostopasca, de doua ori pe zi timp de 5-6 zile.
  • Se amesteca 3 linguri de infuzie de rozmarin cu o lingurita suc proaspat de lamaie si se sterge pielea cu un tampon de vata. Acest tratament e indicat in mod special pentru tenurile grase si patate.
  • Se iau zilnic cate 10 picaturi de tinctura de leurda cu putina apa plata. Tinctura de leurda se prepara astfel: se pun intr-un borcan frunze si radacini de leurda taiate marunt, in cantitati egale, se acopera cu alcool de 900 si se lasa la macerat timp de 15 zile.
  • Se aplica local suc proaspat de papadie.
  • Se aplica direct pe pete feliute de lamaie si se tin 15 minute. Tratamentul se repeta zilnic, timp de doua saptamani.
  • Se bea dimineata, cu 30 de minute inainte de masa, infuzie de cicoare. Se pune o lingurita de planta uscata la 100 ml apa clocotita, se acopera, se lasa 30 de secunte, apoi se strecoara si se bea cu inghitituri mici.
  • Se aplica o masca cu drojdie de bere diluata in suc de lamaie. Se prepara o pasta care se intinde pe zonele afectate.
  Pentru pistrui puteti folosi urmatoarele remedii:
  • Pistruii se tamponeaza de 2-3 ori pe zi cu o lotiune preparata din lapte dulce si castravete. Se taie un castravete in rondele mici, se pune intr-o cana, se acopera cu lapte proaspat nefiert si se lasa la macerat 2-3 ore la frigider. Se scurge laptele si se foloseste.
  • Se tamponeaza pistruii, dimineata si seara cu decoct din flori de papadie.
  • Se ung pistruii de doua ori pe zi cu miere.
  • Dimineata si seara se tamponeaza pistruii cu o lotiune preparata din ceapa si otet. Se rade fin o ceapa si se amesteca cu 2-3 lingurite de otet de 90. Se pastreaza preparatul intr-un borcan bine inchis, la frigider. 
    Sa fiu sincera remedii naturiste pentru pete nu am incercat.Masti homemade folosesc ,insa majoritatea sunt bazate pe pudra de argila,pe care o combin cu diferite sucuri de fructe/legume ,in functie de problema pe care vreau sa o tratez. Mai folosesc si miere simpla,sau combinata cu aspirina pentru uscarea cosurilor.
    Un exfoliant bun pentru ten pe care il folosesc este zaharul combinat cu zeama de lamaie,acesta este bun si in privinta punctelor negre.Dupa doar cateva aplicari aceste dispar/se micsoreaza.

     Am gasit si cateva creme pentru urme&pete pe care le recomandau fetele pe diferite bloguri:
  • Ivatherm Cicaderm
  • LRP Cicaplast
  • Favisan Efelidal
  • Revital Acnezine
  • Cosmetic Plant Crema pentru albire
  • Floritene Crema pentru ten patat
  • Farmec crema pentru pete si pistrui
  • Drula Crema pentru pete
  • Oliva crema inalbitoare
    Din fericire nu ma confrunt cu pistrui,insa cum ati intrebat de remedii pentru ei,m-am interesat si am gasit pe un forum(miresici.ro) niste remedii foarte interesante.
EFELIDELE (pistruii)

Pistruii sunt pete mici neregulate de culoare galbena-bruna. Apar primavara si vara in urma expunerii la soare, mai ales la persoanele blonde sau cu parul rosu. Se intalnesc la tineri, apar la varsta de cinci ani, se raresc spre varsta de 40 de ani si aproape dispar la batranete.

Se localizeaza pe pometii obrazului, frunte, nas, mai rar pe gat, umeri, antebrate, dosul mainilor. Pistruii nu reprezinta o boala si nici simptomul vreunei boli. Au caracter ereditar. Pe fata sau maini, cu inaintarea in varsta, apar pete pe piele. Sunt prezente la batrani.

Tratamentul lor imbraca un caracter cosmetic pe baza de plante, cu aplicatii externe, dar completat cu consumarea de cruditati constand din legume si fructe proaspete bogate in vitaminele C si PP.

Tratament naturist cu CASTRAVETE :
a) suc obtinut din trei-patru castraveti; se intinde pe fata de trei ori pe zi ;

b) felii subtiri de castravete sau castrevete dat pe razatoare mica; se aplica pe fata in locurile unde exista pistrui si pete. Le diminueaza intensitatea.


Tratament naturist cu CEAPA :
suc, obtinut din doua-trei cepe mai mari amestecat in parti egale cu ulei de masline sau porumb. Se aplica de cateva ori pe zi, timp de o saptamana. Combate pistruii.



Tratament naturist cu FRAG :
masca cu fructe (fragi) zdrobite ; acestora li se adauga albus de ou batut bine pentru tenul gras, sau smantana pentru tenul uscat. Se intinde pe piele timp de 15-20 de minute, dupa care se spala cu apa de ploaie. Decoloreaza pistruii.











Tratament naturist cu GHIOCEL :
suc obtinut din planta intreaga ; se intinde pe fata. Combate pistruii si petele, diminuandu-le intensitatea.


Tratament naturist cu HREAN :
macerat din un pahar de radacina rasa ; se introduce intr-o sticla de 500 ml si se adauga 250 ml otet; se lasa cinci-sase zile. in acest timp sticla se agita zilnic pentru uniformizarea concentratiei. Se strecoara si se ung locurile unde exista pistrui sau pete.


Tratament naturist cu LAMAI :
lotionari cu suc de lamaie caruia i se adauga putina sare. Diminueaza intensitatea pistruilor si a petelor de pe fata.


Tratament naturist cu MESTEACAN :
infuzie din o lingura de frunze uscate si maruntite, sau din o lingura muguri peste care se toarna o cana (200 ml) cu apa clocotita ; se lasa acoperita 30 de minute ; se strecoara; se tamponeaza petele de pe fata de trei-patru ori pe zi.

Tratament naturist cu MORCOV :
a) masca din radacina rasa aplicata pe ten unde exista pete de senescenta;

b) lotionari pe zonele unde sunt pete de senescenta cu suc obtinut din radacina.


Tratament naturist cu PATRUNJEL :
a) masca cu frunze de patrunjel pisate intr-o piulita ;

b) infuzie din trei lingurite de frunze uscate sau o legatura de frunze proaspete taiate marunt peste care se toarna o cana (250 ml) cu apa clocotita ; se lasa acoperita 20-30 de minute ; se strecoara ; se spala fata cu apa de ploaie si sapun si apoi se aplica solutia obtinuta prin infuzie ;

c) suc de frunze aplicat pe fata ; se lasa de seara pana dimineata, apoi se spala fata cu apa de ploaie calda sau apa distilata calduta;

d) decoct din o mana de frunze la o jumatate litru de apa ; se fierb 15 minute ; se lasa sa se raceasca ; se strecoara ; se spala fata dimineata si seara timp de sapte zile ; toate cazurile mentionate au actiune buna pentru com*baterea pistruilor sau a petelor de pe fata aparute in timpul graviditatii;

e) decoct din 20 g de radacina si frunze tocate marunt la o jumatate de litru de apa ; se fierb 20 de minute ; se acopera pentru 30-40 de minute ; se strecoara ; se fac spalaturi pe fata sau se fac tamponari cu vata pentru combaterea petelor rosii.

Tratament naturist cu URECHELNITA :
suc obtinut din frunze ; se fac zilnic cate doua-trei tamponari locale sau se tamponeaza locul de pe fata cu frunze proaspete zdrobite. Constituie un remediu contra pistruilor.

Tratament naturist cu VITA-DE-VIE :
cataplasme cu frunze oparite aplicate pe fata. Combate pistruii. 
 
 
Pistruii
Efelidele (pistruii) pot debuta de la varsta de aproximativ trei ani, iar numarul lor poate creste, atingand maximul in adolescenta. Se prezinta ca pete mici, de culoare maronie, cu diametrul de pana la 5 mm, multiple, localizate pe zonele fotoexpuse. Apar cel mai frecvent la persoanele cu pielea alba si parul blond sau roscat.

Efelidele se mostenesc de la parinti, dar factorii de mediu au si ei un rol important. Expunerea la soare (la UVA si UVB) creste numarul lor si le accentueaza culoarea. Pistruii nu sunt periculosi, dar ei sunt marca unui anumit tip de piele, care este predispusa la dezvoltarea cancerelor cutanate, astfel incat protectia antisolara trebuie sa existe obligatoriu.

sursa:aici

16 comentarii:

  1. eu am pistrui toata viata , nu am facut nimic , doar le acopar. foarte utile sfaturile.puup

    RăspundețiȘtergere
  2. foarte utile informatiile! eu am probleme cu petele, care apar de la expunerea la soare, inclusiv cu crema FPS 50...insa am inteles ca pot sa incep sa le tratez abia inspre toamna, cand soarele e mai domol si cand nu ma mai expun deloc.

    RăspundețiȘtergere
  3. @modnitza:mie chiar imi plac unele fete cu pistrui-mi se par asa inocente:X...insa m a intrebat cineva cum poate sa scape de pistrui,si am cautat cateva remedii..apropo:Pnu am observat ca ai pistrui:D

    RăspundețiȘtergere
  4. @stilistele:te rog sa ne spui si noua cum ti-a mers si daca ai scapat de ele.Si eu am cateva. Mie mi-au aparut niste linii albe ,ca niste vergeturi putin mai jos de solduri..si s-a intamplat ca "dupa o zi pe alta"..pot sa fie de la soare?sunt destul de evidente si ma deraneaza.cred ca o sa trebuiasca sa merg si eu cat de curant la un dermatolog:D

    RăspundețiȘtergere
  5. Utile sfaturi! Le voi reciti cu atentie, merci!
    Cat despre creme... nu stiu ce sa zic... nu as avea incredere, parca tot mai bune sunt remediile naturieste in astfel de situatii

    Pup

    RăspundețiȘtergere
  6. @mihaela:sincer nici eu nu stiu daca as folosi o crema de 10 lei pentru decolorare-suna ciudat..insa cicaplat de la lrp sigur o voi folosi..am testat-o in urma cu ceva timp si mi a placut mult..insa din mostra primita nu mi am putut face o idee asupra actiunii contra petelor-tot ce pot sa spun e ca vindeca si hidrateaza superb..si Cicaderm suna bine:DSa fiu sincera uneori si remediile naturiste ma sperie..nu cred ca as putea pune suc de ceapa pe fata..:D

    RăspundețiȘtergere
  7. Si eu am pete de la soare...tocmai de aceea anul asta mi-am facut breton:)). Apropo de dunga aceea alba, am si eu ceva de genul asta dar tare imi e ca este vorba de vergeturi, si pentru ca m-am bronzat sunt mai evidente. m-am resemnat deja cu vergeturile, sunt predispusa la ele desi nu slabesc sau ma ingras brusc, cred ca elasticitatea pielii mele e proasta.

    RăspundețiȘtergere
  8. @butterfly:eu nu le aveam..mi e sa nu fi aparut de la soare..cred ca vergeturi sunt..numai ca sunt albe..cum scap de ele???:O:O

    RăspundețiȘtergere
  9. @alexandra:si mie imi plac fetele cu pistrui..insa n as suporta sa am si eu :) deoarece am tenul acneic si cred ca s ar vedea oribil:D

    RăspundețiȘtergere
  10. actually nu se vede...eu am tenul gras si puncte negre si pori dilatati...si pistruii mascheaza muuuult... plus ca acneea arata orobil pe orice ten :))

    RăspundețiȘtergere
  11. Buna, am vazut si eu reclama la Dermonu.....si ma gandeam sa-mi comand, dar dupa ce am citit la tine pe blog nu-mi voi mai comanda. Si eu am avut acnee si mi-am stors cosurile si acum am unele cicatrici, si foarte bine mi-am facut gama verde antiacnee de la Gerovital si cand zic foarte bine il compar cu Vichy si Dumnezeu stie cu ce nu mi-am dat. Daca esti interesata poti sa incerci, eu am ajustat un pic lotiunea in sensul ca i-am adaugat putin alcool sanitar si cateva aspirine.
    M-a mancat sa folosesc si altceva si mi-am luat de la Herbagen crema cu extract de melci, nu e miraculoasa, dar e buna si e mai ieftina decat Elicina.

    RăspundețiȘtergere
  12. ceva despre veruci plane nu sti? multumesc

    RăspundețiȘtergere
  13. Recomand si ulei de argan pentru pistrui.De asemenea este bun si pentru ten pigmetat.Pentru Anonim,verucii(negi)foarte eficienta este rostopasca proaspata.Se rupe tulpina si se aplica seva plantei direct pe neg,odata sau de doua ori pe zi pana dispar.Dar asta la vara,cand infloreste:)

    RăspundețiȘtergere
  14. bune sfaturi, mai ales cele cu patrunjel.......eu am folosit la indrumarea unui medic dermato ca am niste pete maronii pe pometi care iarna aproape dispar si reapar vara. am incercat cu diferite creme precum cicaderm de la ivaterm, fair & lovely multivitaminfor clear fair skin de la fair & lovely, pond's white beauty de la pond's.....dar degeaba tot patrunjelul pasta m-a ajutat cel mai mult. ( frunze de patrunjel strivite in mojah pana devin ca o pasta si se aplica pe zona cu probleme. este si un antirid excelent.) pup si multa sanatat!e

    RăspundețiȘtergere

Lista mea de bloguri

Totalul afișărilor de pagină

Postări populare

Arhivă blog